関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

挑戦

皆様こんにちは!

 

いつも、本ブログをご覧いただきありがとうございます!

 

小西ゼミ3年生の坂本凛と申します。

 

今回、私は挑戦することの大切さについて話します。

 

 

 

 私はこの3年間で、挑戦することの大切さを学びました。

  元々、挑戦することに対するハードルは低く、中学受験を自ら希望したり、未経験の部活動に所属したり、関東から関西に移り、一人暮らしをしたりなどと、様々な経験をしてきました。しかし、大学への入学後はコロナ禍ということもあり、なかなかそのような機会を作ることができませんでした。一回生の頃は、サークル紹介にも行かず、1人部屋で塞ぎ込む毎日を送っていました。

そんな日々を変えるべく、何かに挑戦したいという思いから、小さい頃からの目標であった「留学」のために勉強を始めました。カナダ留学プログラムへの参加が決定してからは、全体のリーダーという立場を経験しました。初めは拙い英語でしたが、日本と現地校の仲介役として日頃から連絡を取り合うことで、語学力も向上したと感じています。

 一方、クラスは、留学生のみで構成されており、現地学生と関わる機会がありませんでした。そこで勇気を出して食堂にいる学生に自ら声をかけ、一緒に食事を取り始めました。最初は緊張したものの、今でも交流が続くほど親交も深まり、多くの経験をすることができました。

 このように、勇気を出して挑戦することで、世界が大きく変わることを実感しました。日頃は優柔不断で、正解を模索してしまう私ですが、今後も挑戦を続け、選択肢を正解にさせるためにも努力を続けていきたいです。





Hello, everyone!

 

Thank you for always reading our blog.

 

My name is Rin Sakamoto, a third-year student at Konishi seminar.

 

Today I would like to talk about what I have learned over the past three years.

 

Through these years , I have learned the importance of challenging myself.

I have always liked to challenge myself. I took entrance exams to private junior high schools, joined club activities I had no experience in, lived alone in Kansai from Kanto, and so on. However, after entering college, I didn't have those opportunities due to COVID- 19 pandemic. I didn't go to club introductions and spent my days holed up in my room.

However, I wanted to try something and started studying abroad, which had been a goal from my childhood. Once I decided to participate in the program studying Canada, I experienced overall leadership. I feel that my language skills have improved through daily contact as an intermediary between Japan and the local school although my English skill was poor at the beginning.

On the other hand, the class was full of international students and there were no opportunities to communicate with local students. So I mustered up the courage and approached a student in the cafeteria to eat lunch together. Although I was nervous at first, I was able to deepen my friendship and gain experiences to the extent that we still continue to interact with each other.

In this way, I realized that having the courage to take on a challenge can make a world of completely different. I am usually indecisive and always looking for the right answer, but I will continue to challenge myself and make my choices the right ones.



Thank you for reading!



▼小西ゼミホームページはこちら▼

https://konishiseminar.wordpress.com/

▼小西ゼミインスタグラムはこちら▼

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/