関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

マレーシアに滞在して気付いた大事なこと / An important thing I realized after staying at Malaysia

皆様こんにちは!

 

いつも、本ブログをご覧いただきありがとうございます!

 

小西ゼミ3年生の寺田小華と申します。

 

今回、私はこの秋学期に派遣されていた国際社会貢献活動についてお話します。

 

国際社会貢献活動は学内のプログラムで、5ヶ月間開発途上国に赴き、業務を遂行するというものです。私はマレーシアの環境保護NGOに派遣されました。このNGOではマングローブ林を有する広大な自然公園を管理しており、私はその公園の運営に携わりました。具体的な仕事内容は、マングローブの植林やその為の整地活動、環境教育イベントの際の補助、チケットカウンターでの接客などでした。

 

派遣当初、私は初めての海外生活に凄く戸惑いました。日常会話が自分の全く知らないマレー語で行われ、会話に入っていけない。シャワーを浴びようとすると水しかでない。ヤモリが入りたい放題の家。気付いたら、ベッドに糞を落とされる… こんなところで5ヶ月間もやっていけるのかと不安に思いました。

 

そんなある日、上司から「小華!何でそんな顔をしてるの?体調悪い?」と声をかけられました。その時、自分の負の感情が知らないうちに溢れていたことに気付き、ハッとさせられました。この時の自分は、どうしてここに来たのか、そして自分がどんな人でありたいのかを見失っていました。

 

私がマレーシアに来た理由は、国際社会で活躍するために必要なスキルが何かを見つけること。またどんな人でありたいかは、出会って良かったと思ってもらえるようなキラキラしている人。先のことばかり考えて今がおざなりになっていては何の意味もないと気付きました。

 

そこからは自分の中にどんな負の感情があっても、周りの人に対して、どう思われたいのかを常に考えるようになり、その瞬間の一言一言、行動、態度を大切にするようになりました。そこからは上司とも、周りのマレーシア人の友人とも話すことが増え、たくさんのマレーシア文化を教えてもらい、時には助けてもらいました。帰国の日には友人が空港まで送ってくれ、お互い別れを惜しんで涙しました。

 

これからもその瞬間、私がどうありたいのか、周りにどう思われたいのかを考え、今の積み重ねによって素敵な言動ができ、どこかキラキラしている人になりたいと思います。






Hello, everyone!

 

Thank you for always reading our blog.

 

My name is Kohana Terada, a third-year student at Konishi seminar.



The international contribution activity is a program at my university, where a student goes to developing countries and works there for five months. I participated in an environmental protection NGO in Malaysia. This NGO manages a vast natural park with mangrove forests, and I was working for the management of those. My job descriptions involved  mangrove planting and cleaning sites, assisting with environmental education events, and serving customers at the ticket counter.

 

At the beginning of my dispatch, I was very confused. Conversations between local people were conducted in Malay, and I could not join in the conversation. When I turned on the shower, only cold water came out. The house was full of geckos and they were dropping feces on my bed... I was worried about whether I could live five months in Malaysia.

 

One day, my boss called out to me, "Kohana! Why are you looking like that? Are you feeling unwell?" At the moment, I realized that my negative emotions had been overflowing. At this time, I had lost my aims of why I came here and what kind of person I wanted to be.

 

The reason I came here is to learn what skills are necessary to be active in the international society. Also, what kind of person I want to be is an attractive person like who is glad to have met me. I realized an important thing is now, not the future. I don’t have to care about the future too much.

 

From then on, no matter what negative emotions I have, I always think about how I want to be perceived by others, and I consider every word, action, and attitude at that moment. After that, I talked more with my boss and Malaysian friends. They taught me a lot about Malaysian culture, and helped me. On the day I returned home, my friend saw me off at the airport, and we cried as we said goodbye to each other.

 

From this experience, I thought about how I wanted to be perceived by others “now”. Also, I wanted to be an attractive person who could come up with nice words and attitudes.



Thank you for reading!



▼小西ゼミホームページはこちら▼

https://konishiseminar.wordpress.com/

▼小西ゼミインスタグラムはこちら▼

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/