関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

感銘を受けた考え方/The impressive idea

皆様、こんにちは。
いつもブログをご覧くださり、ありがとうございます。

総合政策学部、4年生の八木ちひろと申します。

今回は、私が大学生活を送る中で、感銘を受けた考え方について執筆したいと思います。

4年間もあると、得るものもたくさんあったのですが、その中で最も印象深いものは、
「世のため、人のために生きていく」と考え方です。

これは、在学時、歩くことさえ困難な、腰の椎間板ヘルニアを患った際に出会った考え方です。
当時、これから一生歩けないかもしれないと人生に絶望していました。
その際に、お世話になった整骨院の先生に「世のため人のために生きる」という考えを教えてもらったのです。

治療をしてくださるときに、先生はいつも私に、「ちひろちゃんは、将来、世のため人のために生きるんだよ」と声かけてくださいました。
初めは、あまり理解できていなかったのですが、ヘルニアが治った頃には、先生に助けてもらえてよかった。命の恩人だ。かっこいいな。私も今度は誰かを助けられる人になりたい。そう強く思えるようになりました。

皆様は、今まで、人生の目的を考えたことがありますでしょうか。私は、ありませんでした。

それまで私は、将来、自分はどうなりたいのかと自己利益ばかり考えて生きていたのですが、この出来事がきっかけで、人生の目的を考えるようになったのです。

そこで、私が人生の目的を考えつくした上で立てた目的は、「ヘルスケアに携わって、多くの人を幸せにすること」です。

人生の目的といえば、頭でっかちに聞こえるかもしれません。実際、私自身もまだ全然達成できていないと感じています。2023年から私は社会人になります。まずは、仕事を通じて、この目標を達成できるよう、これから、日々成長していきます。

最後まで読んでくださりありがとうございます。

 


Hello, everyone!
Thank you for always visiting our blog.

I am Chihiro Yagi, a forth-year student in this seminar.

In this time, I would like to write about the impression during my university life.

I learned a lot of things because I have four years university life.
The most impressive idea is that "for people in general."

When I was a first grade university student, I have a spinal disc herniation in my back. In this time, I know the idea from my Chiropractic clinic teacher.
He always talked me that you have to live for people in general.
I didn't understand this idea in the beginning, but when my spinal disc herniation was cured, I was happy because he helped me, thought he was cool, would like to help other people like him.

Have you thought the life porpose before?
I haven't thought before.

I used to think only about my self-interest and what I wanted to be in the future, but this incident made me think about the purpose for people of my life.

The purpose I came up with was to "be involved in healthcare and make many people happy."

The purpose of life can sound overwhelming.  In fact, I myself still feel that I have not achieved it at all.  From 2023 I will be a member of society.  First of all, I will continue to grow day by day so that I can achieve this goal through my work.

Thank you for reading!

 

小西ゼミ公式HPはこちらから▼

konishiseminar.wpcomstaging.com

2022年度ニュースレターが更新されました!上記URLより是非ご覧ください。

 

小西ゼミ公式Instagramアカウントはこちら▼

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/

@kg_konishiseminar