関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

フラットな目線で / From perspective without any preconseptions

小西ゼミブログをご覧の皆様、こんにちは! 23/24期最後の執筆を任されました、小西ゼミ4年生の寺本壮志朗です。


今回は、私がこれから実行することをここで宣言します。 それは、「フラットな目線で物事を考える」です。


誰しもが食わず嫌いなものがあったり、一方からの情報だけを見て、全体像を理解したような気になって しまうことがあるのではないでしょうか。
私がそれを感じたのは、以下のような体験からでした。


1つは、友人の交際関係でのトラブル。 友達から相談を受けた際、彼には非がなく、相手の方が悪い印象を受けました。 しかし後々聞くと、双方に問題があり、交際相手の行動もおかしくはないと思いました。


対立する意見がある場合、どちらか一方の情報や発言だけを理解して物事を判断することは、危ないこ とだと感じた瞬間でした。


2つ目に、友人に向けられた偏見を 述べたいと思います。 私の友人にこんな人がいます。

「あいつと関わるとろくなことがない」

「関わると友達がいなくなるよ」

そんな噂ばかりが飛び交うような人でした。


ある時、彼と仲良くなる機会がありました。 確かに素行は悪く、酒癖も悪い。 ただ私が感じたのは、彼は彼自身のの芯がある人でした。 義理人情も持ち合わせており、噂だけの悪い人ではないと感じました。


人の意見も大切ですが、噂だけでは自分に合うものも合わないものも、見て確かめなければわからない ものです。


百聞は一見に如かずという言葉がありますが、どんなことでも始める前には、 まずフラットな目線で物事を考えることが重要だと、この4年間で感じました。


そうすると、あらゆる物事に対して冷静に、かつ客観的に判断できるようになると思います。 大学卒業後は、この「フラットな目線で」という言葉を胸に頑張っていきたいと思います。


最後に、小西ゼミの後輩の皆さん、就職活動を含め、将来のことが不安な人もいるかもしれません。 失敗は出来るだけ避けたいと思う人も多いと思います。

 

 しかし、自分が一番後悔しているのは、失敗の数が少なかったことです。
失敗から学びを得られることを 経験しておきながらも、 挑戦し、失敗することを恐れていました。
その時は、恥ずかしいかもしれないけど、数か月後、数年後には、笑い話にしてしまうくらい 成長できると私は思っています。
これからの皆さんの活動を応援しています!! 頑張ってください。

---------------

本ブログをもちまして、私たちの代によるブログは最後になります。

ブログの執筆を通して、自分自身の行いを振り返り、また仲間の考えを深く知り、とても貴重な経験をさせていただきました。

ご愛読いただき、ありがとうございました。

 

Hello to all Konishi Seminar Blog readers!
I have been assigned to write the last entry for the 23/24th term. I am Sojiro Teramoto, a fourth-year student at Konishi Seminar.


In this issue, I am going to implement what I am going to do. It is seeing things without any preconceptions .


We all have things we don't like to try, or we may think we understand the whole picture by looking at information from only one side
I have some examples that I felt that way.


One is a problem in a friend's dating relationship.
When I asked for advice, I had the impression that he was not at fault and that she was worse off.
However, when I heard about it later, I realized that there were problems on both sides. I could understand that there was a problem on both sides.


When there are opposing views, it was a moment when I felt it was dangerous to judge things based only on the information and statements of one side or the other.


I also have this experience.
He is one of my friends.
"He's a bad person to be around.”
”If you get involved with him, you will lose all your friends.”

He was the kind of person who was full of rumors like that.
Oneday, I had the opportunity to get to know him.
He certainly had a bad behavior and a bad drinking habit.
But what I felt was that he was a strong-willed person.
He also had a sense of duty and humanity, and I felt that he was not a bad person just because of rumor.

 

 People's opinions are important, though,rumors alone, what works for you and what doesn't.


There is a saying that "Seeing is Believing”, I have felt over the past four years that it is important to first think about things from a flat perspective in order to implement them.
I believe that this will enable us to judge all things calmly and objectively.


After graduating from university, i will always keep it in my mind and want to do my best.

Finally, to the juniors of Konishi Seminar, some of you may be anxious about your future, like job hunting.
You may fail and fall behind.
However, what I regret the most is, i have not made so many mistakes so far. While I experienced that we can learn from our failures, I was afraid to try and fail.
At the time, it might be embarrassing,months or years later, you'll laugh about it.

------------

This blog will be the last blog written by our grade. 
Through writing blog, we were able to reflect on our own experiences and learn deeply about the thoughts of our seminar members, which was a valuable experience.

Thank you for reading!