関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

大学生活でのターニングポイント/The turning point in my uni life

小西ゼミ4 年の今村祐望と申します。
いつも小西ゼミブログをお読みいただきありがとうございます。


今回は私の大学生活を振り返りながら、人生における分岐点についてもお話できたらと考えています。


私は元々高校時代に国際的な社会問題について興味関心があり、この学部に入学しました。入学後、友人と共に「HEROINE POWER」という発展途上国衛生プロジェクトを行っていました。


それまで国際政策に関してのみに深く関心があったのですが、大学2 年生の時に初めてメディア学科の「メディア制作演習(表現)」という授業を受講しました。この授業で10分間の映像作品とビジュアルポスターの制作を行いました。全てが初めての経験の中、試行錯誤しながら制作を行った結果、学内での合評会では映像作品・ビジュアルポスター両方において最優秀賞を頂く結果になりました。また「地方の時代」映画祭で奨励賞、東京ビデオフェステバルで入賞させて頂きました。この経験から特にデザインで人の心を動かす点に魅力を感じるようになりました。


今考えると、この授業を受講したことが私の大学生活での「ターニングポイント」です。
デザイン分野に興味関心があった私は大学3 年生の時に、大学を1 年間休学しカナダに留学に行く決断をしました。


カナダのCOOP という制度を利用して、現地のカレッジでUIUX デザインコースを専攻に学びました。UIUX デザインとはユーザーが日常において抱える課題をデザインを通して解決を図り、ユーザー体験をより良くする分野です。異国の地で未経験・未就学の分野を学ぶということは簡単ではありませんでしたが、今までの勉強で最も楽しいと思える瞬間でした。最終プロジェクトでは現地企業と共同し、Web サイトのデザインを制作しました。有り難いことにBEST UIUX DESIGN PROJECT AWARD を頂くことができました。この1 年間で自分の専門性を磨くことができ、今後のキャリアについても非常に明確になりました。


何を伝えたいのかと言いますと、大学生活での経験が点と点になって一つの線になるということです。大学を入学した際に自分がデザインの分野を専攻するとは考えてもいませんでした。しかし、大学生活で学んだ多くの点が線となって今の自分に繋がっています。まだまだ未熟な私が言うのは恥ずかしいですが、時間がある大学生活では様々な経験をして多くの点を作ってください。その点が後の経験で何かしら繋がると思います!


最後まで読んでいただきありがとうございました。

 

 

 


Hi, everyone.
My name is Yumi Imamura and I am a fourth year student in the Konishi seminar.
Thank you for always reading the Konishi seminar blog.


This time, I would like to look back on my university life and talk about the turning points inmy life.


I was originally interested in international social issues when I was in high school. Afterentering the university, I worked on a developing country sanitation project called "HEROINE POWER” with my friends.


Until then, I had only been deeply interested in international policy, but when I was asophomore, I took a class in the Department of Media Studies called "Media Production Exercises (Expression)'' for the first time. In this class, we created a 10-minute documental video work and a visual poster. This was all a new experience for me, and as a result of a lot
of trial and error, we were able to win the top prize for both the video work and the visual poster at the campus competition. We also won the Encouragement Award at the "Local Times'' Film Festival and the Tokyo Video Festival. From this experience, I became particularly fascinated by the way designs can move people's hearts.


When I think about it now, taking this class was a turning point in my university life.
I was interested in the design field, so when I was my third year of university, I decided to take a year off from university to study abroad in Canada.


I took system of Canada's COOP program and majored in the UIUX design course at a local college. UIUX design is a field that aims to solve problems users face in their daily lives through design and improve the user experience. It wasn't easy to study in a field I had no experience
in or studied in a foreign country, but it was the most enjoyable moment of my studies so far. For the final project, we collaborated with a local company to create a website design. Thankfully, I was able to receive the BEST UIUX DESIGN PROJECT AWARD. Over the past year, I have been able to hone my expertise and my future career path has become very clear.


What I want to convey to you guys is that the experiences you have during your university life are all connected to form a single line. When I entered university, I never thought I would major in the field of design. However, many things I learned during my university life have led me to where I am today. I'm embarrassed to say this as I'm still immature, but I hope you'll gain as much experience as you can during your university life when you have time. I think that point will be connected in some way with later experiences!


Thank you for reading until the end.

 

▼小西ゼミホームページはこちら▼

https://konishiseminar.wordpress.com/

▼小西ゼミインスタグラムはこちら▼

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/