関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

散歩の魅力/Attractions of talking a walk

皆様、こんにちは!小西ゼミ4年生の魚谷峻平です。

今回は、私が普段行う散歩の魅力について執筆したいと思います。

私自身、習慣的に散歩を始めたのは大学生になってからのことでした。当初は、自宅が山の麓に位置していることもあり、「自然に触れよう」といった単純な思いから散歩を続けていました。しかし、散歩を続けていると、私自身が気づかなかった魅力がそこにはありました。ここでは、私が個人的に感じた散歩の魅力について共有させていただきたいと思います。

まず、私が感じた魅力の一つは、自然豊かな環境での散歩において、ストレスや不安といった感情を抑制することができることです。実際、私がそのような感情に陥った時、散歩によりそのような感情を抑えることができ、気持ちを落ち着かせることができました。自宅で物事を考え込む状況から一時的に離れ、身体を動かすことで、気持ちを整理することができたと考えています。

更に、創造力を向上させる効果があることも、散歩の魅力であると考えます。私自身、アイデアが浮かびやすくなる状況がいくつかありますが、散歩もその中の一つの状況であり、様々なアイデアを私に与えてくれます。「頭を使う作業の休憩」としてイメージされる散歩ですが、散歩の時間はアイデアを求めるには適している時間であると私は考えています。

加えて、住む町の様々な景色を見ることができるのも散歩の魅力であると考えます。景色の様相は、時間によって異なります。特に夕方においては、素晴らしい空の景色を見ることができます。「その日しか見れない景色」を見ることができるのは散歩の醍醐味であると考えています。

このように、散歩には様々な魅力があります。もし散歩について気になった方は、少しの時間からでも、継続的に挑戦してみてください!

最後まで読んでいただき、ありがとうございました。

 

Hello, everyone. My name is Shumpei Uotani, the senior student of Konishi Seminar.
 
This time, I would like to write about some attractions of taking a walk which I usually do.

To be honest, I started talking a walk as a routine after I became a university student. At first, I continued to take a walk simply because my house was located at the foot of a mountain and I simply wanted to feel the air of nature. However, I found some attractions I had never noticed. In this post, I would like to share my personal impressions of some attractions of talking a walk.

 Firstly, one of them is that talking a walk has a potential to suppress feelings of stress or anxiety in rich nature environment. In fact, when I had such feelings, it helped me to suppress them and calm me down. I believe that leaving the situation I got thoughtful at home and talking a walk helped me sort out my feelings.

 In addition, I think one of the attractions is that it has a potential to improve creativity. I have some situations which make it easier for me to came up with ideas, and talking a walk is one of them, which gives me some ideas. Although talking a walk tends to be imaged as one way of a break from work, I believe that it is a good opportunity to came up with ideas.

Furthermore, I believe that having an opportunity to see many landscapes of the town. They look different between the time. In the evening, especially, the view of the sky is amazing. I strongly believe that the best part of talking a walk is being able to see the view that can only be seen on that day.

In this post, I showed my personal impressions of talking a walk. If you become interested in it, even if just for a short while, please give it a try continually! 

Thank you for reading!

 

小西ゼミ公式HPはこちらから

konishiseminar.wpcomstaging.com

 

小西ゼミ公式Instagramはこちらから

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/