関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

2021年度 ゼミ生紹介⑧

皆様こんにちは。

小西ゼミ3回生の射場慶太です。

 

本日も引き続き今年度の小西ゼミの3回生のメンバーを紹介させて頂きます。

①名前:荻田十百朗(オギタトモロヲ)

②出身:兵庫県神戸市

③趣味:アメリカンスポーツの鑑賞

④ゼミでの活動を通しての目標:小西先生を爆笑させる

⑤進級論文のテーマ:子供の教育レベルと親の収入の相関と、再分配システムに関する政策提言

 

「英語を話すって緊張するな、、、」こんな悩みを抱えている人は多いと思います。たしかに緊張しますよね。英語は日本語とは語順も違うし、なにより発音が全然出来ないし。僕も大学入学時はそんな気持ちを持っていて、英語で話す時は緊張していました。ただ、僕が1年次から継続的に学習を続けた結果、現在では日常会話レベルの英会話が出来るようになりました。このパートでは僕が英語を話せるようになった方法をご紹介します。

 

結論から言うと、僕はNBAの実況や有名人のスピーチをモノマネすることで英会話が上達しました。簡単にお話すると、Youtube上の英語の音声をシャドーイングして覚えるという作業をするということです。具体的には、僕であればNBAアメリカのバスケ最高峰リーグ)の実況音声が大好きでしたので、それを何度も聞いてモノマネ出来るレベルにまで落とし込みました。また、スティーブ・ジョブズの大学でのスピーチなども大好きでしたので、スティーブ・ジョブズになりきってモノマネしました。これを続けた結果として、NBAスティーブ・ジョブズがさらに好きになっただけでなく、スピーキング・リスニング能力が劇的に向上しました。今では英会話で相手とほとんど問題なく会話することが出来るまでになりました。

 

ここで僕が強調したいのは「大好きなもの」で学習するということです。一般的には、「学習は忍耐」のような風習もありますが、僕は「学習は楽しむ過程」だと考えています。なぜなら、大好きなものを学習する中で、自分が知らなかったことも自然と知ることが出来ます。実際に、僕はバスケが好きだったのにも関わらず、「スリーポイントシュート」を英語で何と言うのか全く知りませんでした。ただ、実況を真似するうちに「From the way downtown」がそれであることを学びました。いわゆるスラングと言われる言語形態です。まさか英語学習においてスリーポイントシュートのスラングを学ぶとは思っていませんでした。このように、自分が予期しなかった形で言語習得は進んでいきます。ただ、そこが英語学習の最も魅力的な部分です。

 

もし、あなたが言語習得に悩んでいるのであれば、「モノマネ」から再スタートしてみませんか?きっとあなたの「From the way downtown」を見つけられます。Trust the process.

 

 

Hello, everyone.

My name is Keita Iba, a 3rd grade in Konishi seminar.

 

Today, I would like to introduce members of 3rd grade of this year in Konishi seminar.

 

①Name: Tomorowo Ogita

 

②Place of birth: Kobe, Hyogo Pref.

 

③Hobby: Watching American sports

 

④Goal in seminar: Make Professor Konishi big laugh

 

⑤Research theme: Relationship between child’s education level and parent’s income, and policy proposal on the redistribution system in Japan.

 

 

“Speaking in English makes me nervous though,,,” A lot of people may have this kind of trouble. I can relate you because I was in the same situation. This is because English grammar is different from japan, and pronunciation is totally foreign for us Japanese. I felt that way when I entered university, speaking in English made me so nervous. However, As a result of continuing my studies, I am now able to speak English at the level of everyday conversation. In this part, I will introduce why I became so fluent in speaking English.

 

In conclusion, I impersonated the NBA's live commentary and celebrity speeches, which improved my English conversation skills. To put it simply, I learned by shadowing the English audio on Youtube. Specifically, I loved the NBA's live audio, so I listened to it many times and dropped it to a level where I could impersonate it. I also loved Steve Jobs's college speech, so I impersonated him. As a result of this, not only did I like the NBA and Steve Jobs more, but my speaking and listening skills improved dramatically. Now I can talk to the other person with almost no problems.

 

What I want to emphasize is learning with "loved things". In general, there is a custom that "learning is patience", but I regard it as "learning is a process of enjoying". Because, in the process of learning what you love, you can learn what you didn't know. In fact, even though I liked basketball, I didn't know what to say "three-point shoot" in English. However, in the process of imitating the actual situation, I learned that it was "From the way downtown". It is a so-called slang language form. When I learned about it, I was using it all day long. In this way, language acquisition progresses in a way that you do not expect.

 

If you have been struggling with language acquisition for a long time, wanna start with imitation? I’m sure you will find your “From the way downtown” in the process of enjoyment. Trust the process.

 

Thank you.

 

 

▼小西ゼミホームページはこちら▼

https://konishiseminar.wordpress.com/

▼小西ゼミインスタグラムはこちら▼

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/