関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

お気に入りのお店について

皆さま、こんにちは。

 

いつも本ブログをご覧いただきありがとうございます。

今回は、小西ゼミ4年の内海真優が執筆させていただきます。

 

突然ですが、皆さんはスターバックスを利用したことがありますか?

私はスターバックスのドリンクやフード、雰囲気、店員さんの接客などが好きなため、よく利用しています。

何度も足を運ぶうちに、スターバックスという企業について知りたいと考えるようになりました。

そのとき、地元の図書館で出会ったのがこの本です!

スターバックス 輝きを取り戻すためにこだわり続けた5つの原則」

 

この本では、タイトルの通り、スターバックスがどのような原則に基づいてサービスを提供しているのかについて書かれています。

インタビューや写真などを用いて分かりやすく説明してあるので、気になる方はぜひ一読してみてください。

 

今回のブログでは、私が特に印象に残った原則について紹介します。

それは「原則② 愛することで愛される」です。

一見当然のことのように思われますが、スターバックスでは顧客だけでなく、従業員にも愛情を提供しています。

例えば表彰制度についてです。たいていの場合は金銭的報酬を付与しません。バッジや手書きのメッセージ、表彰状などの社会的価値を付与することで内的な動機を与えています。また上級リーダーのための研修では、「耳を傾けるツアー」が存在します。この研修は社員の意見に耳を傾けられるリーダーの育成を目的としたもので、参加者はヨーロッパ・アフリカ・中東の地域を定期的に回り円卓会議を開くそうです。

 

スターバックスが大切にしている原則を知り、私自身が社会人として働く際にも活用できると考えました。

誰かにサービスを提供する、また組織のメンバーの一人として働くという点で共通しているからです。

単に目先の利益だけを鵜呑みにしてしまうのではなく、スターバックスのこだわりでもある、顧客や一緒に働く仲間との信頼関係を大切にしたいです。

そして、自分の人生を満足のいくものにできるよう、今後も様々な知識・経験を積んでいきます。

 

最後までお読みいただきありがとうございました。

 

Hello, everyone.

I am Mayu Utsumi a fourth-year student in Konishi seminar.

 

Have you ever been to Starbucks Coffee?

I often go there and have a drink or food, because I like the mood and the services.

As I go there many times, I came to know about Starbucks Coffee.

One day, I ran into this book at my hometown library.

It is “Leading the Starbucks Way -5 Principles for Connecting with Your Customers, Your Products and Your People-”.

 

As the title is, this book shows what principles Starbucks provides customers with the services based on.

Also, it describes about Starbucks clearly with a lot of pictures and interviews.

If you have a chance, please check it.

 

In this time, I would like to introduce the principle that I was impressed especially.

It is “the second principle: that you love and to be loved”.

Starbucks Coffee gives love to not only customers but also employees.

For example, Starbucks Coffee does not often reward monetarily.

It gives the social values such as a badge, a handwriting massage or a testimonial.

In addition, it encourages the employees to increase motivation for working at Starbucks Coffee.

Also, it has the training for senior leaders, which is” the tour of listening to the voice”.

The purpose of this training is to become a leader who can listen to the voice of subordinates. The participants go to the Starbucks Coffee in Europe, Africa and Middle East, and they have the meetings regularly.

 

In my opinion, the principles of Starbucks Coffee are useful when we work as one of the members of society.

this is because it is common to provide someone with services and work as the member of a company.

I want to think a great deal of the relationships with the coworkers or customers, not focus on the just sales.

Moreover, I would like to get various knowledge and experiences more and more to be satisfied with my life.

 

Thank you for reading this article.

 

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