関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

私なりの自粛期間の過ごし方

 

本ブログをご覧いただきありがとうございます。小西ゼミ4年の氏家里菜です。

 

コロナウイルスによる自粛期間が続いていますが、皆様はどのようにお過ごしでしょうか。私は学校に行けず、友達とも会えず、毎日一人で過ごすことに不自由を感じていましたが、そんな中で見つけた自粛期間の過ごし方について2つ紹介させていただきます。

 

まず1つ目です。私は最近ある本を読みました。樹木希林さんの「一切なりゆき」という本です。この本の中に、“幸せというのは常にあるものではなくて自分で見つけるもの。”という言葉があります。そこで気づきました。今、確かに少し不自由な生活ではあるけれど、私の周りにはたくさん幸せがあるということを。連絡をする友達や家族がいること、自炊をしてバランスよくご飯を食べられていることなど、、。幸せを見つけると、よどんでいた心が少し明るくなりました。みなさんもぜひ日常にある幸せを見つけて、心豊かに過ごしてみませんか。

 

次に2つ目を紹介します。私はコロナによって当たり前の生活が奪われたことで、同じように私たちから当たり前の生活を奪う可能性があるものに不安を感じるようになりました。それは自然災害です。私たちの生活はいつも災害がすぐ近くにあり、いつこの当たり前が奪われるかわかりません。家にいる時間が長い今だからこそ、家の準備をしました。

例えば部屋の中で倒れてきそうな家具はありませんか?下に重いものを入れておくだけでも、倒れやすさが違います。棚には滑り止めシートを敷いて、物を置くだけでも落下しづらくなります。また枕元には何も落ちてこないようにしましょう。

防災バックはありますか?ちなみに私は、防災バックと靴を枕元に置いています!そうすることで、夜中でもすぐに動くことができます。

家族との連絡手段は確認しているでしょうか?春なので生活環境が変わった方も多いはずです。改めて確認してみましょう。

 

自分の生活と向きあい、心豊かに安心して過ごせる環境を作ること、これが私の自粛期間の過ごし方です。皆さんにとって、なにか参考になれば幸いです。

少しでも早く笑顔で人と会える日々が戻りますように。

 

 

Hello, everyone. My name is Rina Ujike.

Thank you for reading this blog.

 

How do you spend while refraining from going outside? I am tired because I can not go to school and meet friends, but I found the two good ideas to spend this period.

I will introduce them.

 

First, I have read a book called ‘Issai Nariyuki’ about Ms. Kirin Kiki.

The book says, “Happiness is not to be everyday but to find yourself.”.

Although my current life is not liberated, I realized there are a lot of happiness.

By finding a happiness, I felt better.

Why don’t you spend your time peacefully by finding a happiness?

 

Second, we were deprived of a common day by Corona virus, so I feel uneasy about natural disaster because it deprives our life.

We never know when a natural disaster will occur.

Precisely because I spend much of the time in my house, I prepare for them.

For example, are there furniture falling down?When a heavy load is on the bottom shelf, it is difficult to fall. By putting a nonslip sheet in the shelf, it prevents for falling object. Then, you should not put something fall around the bed.

Do you have an emergency kit? I put an emergency kit and shoes on the bedside. That makes it easier to take refuge.

Did you make sure how to get in touch with your family when disaster occur? Many people should start new life, so it is better to check it anew.

 

It is my lifestyle to make a safe place in this period.

I hope that this Corona virus outbreak will return to normal.

https://konishi-seminar.com/