関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

私たちが大学生活でするべきこと/What we should do in university lives

皆さんこんにちは!小西ゼミ四年の武知佳奈(たけち かな)です。
いつもゼミブログをご覧いただきありがとうございます!

このブログを書くにあたり4年間を振り返ってみると、本当に充実していて後悔なく過ごしたな!と思えます。

自分自身が大学時代をどう過ごすかの判断基準において、なんとなく周りに合わせる、何も考えずその時だけ楽なように過ごすのではなく、本当に自分が価値があると思えることに投資し走り抜いたことに対して後悔がないということです。

元々「やりたい!」と思ったことには全力で挑戦しに行く性格で、行動力はあるけど、何のためにそれに投資するのかといったことは何も考えてない、目的なくただ走りまくるタイプでした。

当然大学に入学したらやりたいことが山ほどあり、リストまで作って心待ちにしていましたが、私が入学した2020年はコロナ初年度で、何も行動出来ない期間が少しの間ありました。そんなある日、家のパソコンで授業を受けていると、ある一つの言葉が印象に残りました。一年生の5月でしたが、その時「あなたたちが目の前の勉強や、全てのことを頑張る理由は何か」という質問が投げかけられました。

「?」と思いながらも、その時人生ではじめて、立ち止まって自分の行動の意味を考えるということをしました。

そしてその時、「突き詰めて考えてみたら、私が今まで頑張ってきたことが結局何に繋がってるのか分からない!」という答えが自分の中で出てきました。

そこからは様々な人との出会いを増やすことで、私の疑問の答えを見つけたいという思いで、講演会や学校関連のイベントにたくさん参加しました。

その中で出会った人たちと話しながら、自分の長所が何か、個性が何か学ぶようになり、またそれらを知ることの大切さを身に染みて感じるようになりました。

自分を振り返り分析することで、自分に本質的な自信を持って、希望を持って人生を生きていけるようになりました。それらをぜひ還元したいと思い、学生団体を通じて社会人講演会やスピーチ大会など様々企画・開催に取り組んできました。

4年間の様々な挑戦を通してとことん自分自身に向き合い、間違いなく人生で一番濃い4年間になりました。このステップを経たことで、最初に述べた、私が様々なことを頑張る理由は、(自分では認識出来ていなかった)私の貴重な個性を活かすためだったとはっきり分かり、またこれから自分自身を磨いていくことを楽しみにも思うようになりました!

今このブログを読んでくださっている皆さんも、ぜひ自分自身がどのような生き方をしたいのか、自分らしさや自分の価値って何なのか、考えてみることをお勧めします!

考えてみないことには、答えのヒントをくれる人がいても、価値を感じられず機会を逃してしまうので。

また、社会人になってからも、自己分析・自分を知ることはどう人生を作っていきたいかを考える上でとても大切だと今まで出会った社会人の方のほとんどがおっしゃっていました。

考える気力が湧かなければ何かに挑戦することをお勧めします。挑戦すると何かしら壁にぶつかることが多いですが、それを機会に変え、乗り越えるためにどうするべきか色々考える過程で自分自身に向き合っていただきたいです。

自分で行動を選択できる大学生の時間は、まさにその最高の機会だと思います!ぜひ実践してみてください。

長くなりましたが、最後までお読みいただきありがとうございました。

 

 

Hello everyone! My name is Kana Takechi and I am a fourth year student who belongs to Konishi seminar.
Thank you for always visiting our seminar’s blog!

When I look back on the past four years while writing this blog, I have found that I have had a really fulfilling time and have no regrets! 

When it comes to deciding how to spend my time at university, rather than just going around with people around me or just enjoying without thinking deeply, I have decided to invest in valuable things. I have no regrets about what I have done in my university days.

I've always had the personality to try my best to try anything I've ever decided to do, and I have the energy to take action, but I have been running around aimlessly, not thinking about why I invested in it.

Originally, there were so many things I wanted to do once I entered university, so I even made a list and was looking forward to it. However, in 2020, when I entered university, was the first year of the coronavirus pandemic, and there was a short period when I couldn't do anything. One day, as I was taking a class on my computer at home, one phrase left an impression on me. In May of 2020, a missionary asked the question, “What is your reason for studying, making efforts, and doing everything?”

Even though I did not have any ideas, I stopped and thought about the meaning of my actions for the first time in my life.

At that time, I thought “ I don't know what all the hard work I've been working on has led to in the end!''

After that, I tried to meet various people. I participated in many lectures and school-related events with the hope of finding answers to my questions by increasing my knowledge.

While talking with the people I met during that time, “What are your strengths and what is your personality? I started to learn more and realized the importance of making these things clear.

By reflecting on myself and analyzing myself, I have become able to have essential confidence in myself and live my life with endless hope. I would like to give back to the students, so I have been working on planning and holding various events such as lectures for working adults and speech contests through student organizations.

Through these four years of various challenges, I faced myself thoroughly, and it was without a doubt the most intense four years in my life. After going through this step, as mentioned at the beginning, I clearly found the reason why I work hard when I do various things, which is making use of my individuality. Also, I am looking forward to improving myself from now on!

I encourage all of you who are reading this blog now to think about what kind of life you want to live, what your individualities are, and what your values ​​are!

If you don't think about it, even if someone gives you hints about the answer, you will not see the value in it and will miss the opportunity.

Also, most of the working adults I have met have said that self-analysis and knowing yourself are very important in thinking about how you want to live your life even after entering the workforce.

If you can't find the energy to think about it, I recommend trying something else. When you take on a challenge, you often run into some kind of wall, but I want you to turn it into an opportunity and face yourself in the process of thinking about what you should do to overcome it.

I believe university life is the best opportunity to do so because you can choose your actions !
I hope you challenge yourself.

Although it was a little long,  thank you for reading through to the end.