関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

自分を大切にする/take care of yourself

みなさんこんにちは。いつも本ブログをご覧いただきありがとうございます。

小西ゼミ4年生の堺千紗です。

 

今回は私の大学生活を振り返りながら今後の社会人生活についての抱負をお伝えできたらなと思います。

 

私は勉強することが本当に嫌で成績もそこまで良くなかったです(笑)しかし、その中でも唯一毛嫌いすることなく自発的に頑張れたのが英語でした。振り返れば学生生活の軸には英語がありました。高校は英語向上するために留学、大学は英語教育に力を入れ、かつ個々の意思を尊重する制度・取り組みを行っているグローバルな大学を選んだからです。

 

大学生活では帰国子女、教職と国連プログラムを受講している友人、自分でビジネスを展開する友人と周囲はアクティブな友人ばかりでした。そのような環境下で私はバイト、授業、インターンといわゆる一般の大学生の過ごし方をしていました。

見た目の割に自己肯定感が低いので自分の中では挑戦しているものの周りと比べると「私なんか」と思うことばかりの日々でした。しかし、その中でゼミ生やインターン先の仲間に個性を褒められることが度々ありました。

 

そして就職活動でこれまでの考えが変わるようになりました。

就職活動のため自分のこれまでを振り返ったり、企業の方にお話を伺ったりする中で生き生きしている人の共通点が人と比べず、ポジティブという点だと気づきました。

私は「自分は完璧じゃなくてもいい。自分にしかないものを探し、磨いていこう。自分自身を大切にしよう。」と思うようになりました。

 

これから社会で働く上で、私より経験や能力が高い人に出会う毎日になると思います。

けれど、その人たちと比べすぎず自分にしかないもの・自分にしかできないことで輝いていきたいです。

そして、その姿が誰か1人の理想像になることが今後の目標です。

 

 

 最後まで読んでいただきありがとうございました。

 

 

 

Hello everyone. Thank you for always visiting this blog.

My name is Chisa Sakai and I am a fourth year student in the Konishi seminar.

 

This time, I would like to reflect on my university life and share my aspirations for my future working life.

 

I really didn't like studying and my grades weren't that good (lol), but English was the only thing I was able to work hard on without feeling bad about it. Looking back, English was at the core of my student life. I studied abroad in high school to improve my English, and at university I chose a global university that focuses on English education and has systems and initiatives that respect individual will.

 

During my university life, I was surrounded by many active friends, including returnee children, friends who were teaching and taking UN programs, and friends who were running their own businesses. Under such circumstances, I was living the life of a typical university student, working part-time, taking classes, and interning.

I have low self-esteem despite my looks, so even though I was challenging myself, I spent my days thinking, ``I'm just not good enough...'' compared to those around me. However, I often received compliments on my individuality from seminar students and fellow interns.

 

As I was job hunting, I started to change my way of thinking.

As I looked back on my past and talked to people at companies for job hunting, I realized that the one thing that lively people have in common is that they don't compare themselves to others and are positive.

I started thinking, "I don't have to be perfect. Let's look for something unique to ourselves and hone it. Let's value ourselves."

 

As I work in society, I think that every day I will meet people who have more experience and abilities than me.

However, I want to shine through the things that are unique to me and that only I can do, without comparing myself too much to them.

My future goal is for that figure to become someone's ideal image.

 

 

Thank you for reading until the end.