関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

留学生活

こんにちは。小西ゼミ4回生の西田奈生です。

いつも本ブログをご覧いただきありがとうございます。

 

新型コロナウイルスが蔓延し、海外に行けない状況が続いています。私は2019年8月から約8ヶ月間ノルウェーオスロ大学で交換留学を経験しました。3月に新型コロナウイルスが理由で帰国となってしまいましたが、今でも海外に簡単に行くことができないことを考えると、私の経験した8ヶ月間は本当に幸運で、実りあるものでした。今回は、その私の海外経験について執筆させていただきたいと思います。

 

私はオスロ大学で社会福祉の勉強をしていました。授業以外の時間では、学内のカフェでバリスタとしてボランティアをし、休日には小学生の授業補佐としてボランティアをしていました。毎日が新しいことの連続で、日々刺激を受けながら生活していたのを覚えています。留学初期はノルウェー語がわからなくて、スーパーでの買い物もままならず、日本から持ってきた食べ物ばかり食べていた時もありました。しかし、少しずつノルウェー語を友人から教えてもらい、今では何不自由なくノルウェーで生活できるようになりました。多くの方と知り合う中で、世界中に友人ができました。常に自分とは異なるバックグラウンドを持つ方々と関わる環境の中では、自分について見つめ直すことも多く、少し疲れてしまう時もありました。そんな時は、寮の近所にあったSognsvannという湖の周りを散歩していました。人もまばらで、人工的なものが何もなく、自然を肌で感じられて良いリフレッシュになっていました。今まで、普段はかなり忙しくて自然に触れるという時間を意識して作ったことが無かったのですが、自然の中で一人になる時間の大切さを知り、どれだけ忙しくても一人でリフレッシュできる時間は必ず取ろうと思うようになりました。冬になると気候の条件が揃えばオーロラが見られるということで楽しみにしていましたが、私がいた時はかなり暖冬だったので見ることが出来ませんでした。次行った時はSognsvannでオーロラを見たいと思っています。

 

私のノルウェーで経験したことをかなり端的に書いてしまいましたが、私はノルウェーに行って自分の世界の見方が変わりました。海外に行くことは言語も文化も違うので、かなり勇気がいることでしたが今では経験して良かったと思っています。早く海外に行けるようになって欲しいものです。皆さんの海外経験もぜひ聞いてみたいです!

 

最後までお読みいただきありがとうございました。

 

Hello, everyone. My name is Nao Nishida of 4th grade of Konishi seminar.

Thank you always for reading this blog.

 

We’ve not gone abroad since the covid-19 pandemic began. I went to Norway as an exchange student of Oslo university for almost 8 months from August, 2019. I was so lucky that I could study abroad because we cannot go abroad easily. I experienced many precious things when I was in Norway. I would like to introduce my life in Oslo.

 

I studied about social welfare in UiO. I also experienced the volunteer of ballista in the university café and the supporter of students in elementary school on weekend.  I remember that every day was a series of new things. In particular, I didn't understand Norwegian, so I couldn't just go shopping at a supermarket in the early days of my study abroad, and I had eaten the food that brought from Japan. However, my friend taught me Norwegian, and I could live in Norway comfortably. As I got to know many people, I made friends all over the world, and in an environment where I was always involved with people who were different from me, I often looked back at myself and sometimes I felt a little tired. At that time, I was walking around a lake called Sognsvann near the dorm. There was the place that people were sparse, nothing artificial, and I felt nature on my skin, which was refreshing. Up until living Norway, I have been so busy that I had never thought about having time to touch nature, but now I know the importance of being alone in nature, and no matter how busy I am, I always want to take time to refresh myself. I was looking forward to seeing the aurora in winter when the weather conditions were right, but when I was there, it was a very warm winter so I couldn't see it. I want to see the aurora in Sognsvann the next time.

 

I wrote pretty succinctly about my experience in Norway, but when I went to Norway, my view of the world changed because the language and culture are different. I'm glad I experienced it. I hope I can go abroad soon. I'd like to hear about your overseas experience.

 

Thank you for reading.

S__334487561

▼小西ゼミホームページはこちら▼

https://konishiseminar.wordpress.com/

▼小西ゼミインスタグラムはこちら▼

https://www.instagram.com/kg_konishiseminar/