関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

3年生ブログ 自己紹介2

皆さん、こんにちは。小西ゼミ3年生の吉原愛実です。

 

いつも本ブログをご覧いただき、ありがとうございます。

本日は、自己紹介企画の第2回目として私が執筆させて頂きます。

 

  1. 名前:吉原愛実

 

2. 出身/出身校:大阪/住吉高校

今でも大阪に住んでいるので、毎日学校まで2時間近くかけて通っています。近くには住吉大社という1800年程の歴史のある有名な神社があり、毎年その神社の夏祭りに行くのを心待ちにしています。

 

3. 趣味:俳句

短い言葉でより深い趣を感じさせるところが好きで、特に正岡子規の句が好きです。旅行に行ったときや、生活の中で強く感じたことを17文字にしてスマホのメモに保存しています。たまに見返して推敲するのが好きです。

 

4. 今まで頑張ったこと:英語のディベート大会

私の高校では英語のスピーチ大会やディベート大会がありました。英語で主張を聞き取り、論理的に返すというのは難しかったですが、グループで毎日集まって勉強したり、準備をしたりすることで、本番では何を言われても返すことができました。帰国子女も相手にして戦うので大変でしたが、その分学ぶことも大きく、いい経験ができました。

 

  1. ゼミでの抱負や目標

私は秋から1年間台湾に留学に行くので、ゼミにかかわる期間が短い分、ゼミに一番貢献したいという思いを持ってこの3ヶ月を過ごしてきました。その中で見えてきた私の目標は、ゼミを裏から支えるということです。初めのうちは新しい視点でアイデアを出したり、逆に一歩立ち止まって考えたりすることでワークに貢献していました。しかし、ゼミが進み、それぞれの特徴の活かし方や、モチベーションの上げ方、話し合いの方法や、個人ワークになりがちといったの課題を前にして、それだけでは足りないことに気づきかされました。私は皆をまとめ上げるリーダータイプではないですが、個人的にそれぞれの意見を聞き、それを橋渡しすることはできます。自分の仕事だけに集中するのではなく、周りにも目を配ることで、周囲の人が何を考え、どう行動しているのかを読み取りながら調整役としてゼミを裏からサポートしていきたいです。

 

最後までお読みいただき、ありがとうございました。

 

西研究室HPはこちらから

 

 

Hello, everyone, and thank you for visiting this blog.

 

My name is Ayumi Yoshihara.

Today, I would like to introduce myself.

 

1. Name: Ayumi Yoshihara

 

2. Place of Birth / High school:

Osaka/ Sumiyoshi High School

I live in Osaka, so it takes almost 2 hours to go to school every day. There is a Sumiyoshi shrine that is a famous shrine with more than 1800 years history near my house. I look forward to going a summer festival of the shrine every year.

 

3. Interest: haiku, one of the Japanese poems.

A good point of haiku is that it can express beauty by only short words. I respect Shiki Masaoka. I often make haiku with 17 words when I go to trip and when I feel something strongly in daily life. I note those haiku on my smartphone, and I sometimes look back and improve them.

 

4. What I put my effort the most: Debate competition in English

My high school had speech and debate competitions in English. It was difficult to listen to the arguments of the other side in English and talk back logically, but we could argue against the other group’s any claims thanks for studying every day and preparing enough with my group members. There are a lot of hard time because there are students who grew up overseas in the other group, yet I could get precious experiences.

 

5. My Goals in This Seminar:

I spent this past few months with a hope that I want to be a most cooperative student in my seminar because I will study abroad in Taiwan for one year from this fall semester and I have less time to join in this seminar. I have a goal of supporting this seminar from behind the scenes. At first, I helped group work by giving new idea from different point of view and taking step back to consider all options. However, I realized that we have some problems about how to make use of each characteristic, how to improve member’s motivation, and how to promote discussion. There is also a problem that we tend to work individually. Then I convinced that my action which I had took was not enough. I am not a person who leads others, but I can listen to member’s opinion individually and work as a bridge. I will support this seminar as a coordinator by not only focusing on own work, but by paying attention to other members.

 

Thank you for reading.