関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

3回生 自己紹介ブログ12

いつも本ブログをご覧頂き、ありがとうございます。 本日は自己紹介を執筆させて頂きます。

1.名前 大澤香里南 (おおざわ かりな)

 

2.出身/出身高校 ハワイ→兵庫/兵庫県立国際高等学校 父親の仕事の関係で生まれから8年間をハワイで過ごしました。温厚な気候の中のんびりとした生活をしていたせいか性格ものんびり屋さんになった気がします笑 英語をより活かしたいという思いから国際科に特化した、この高校に入学しました。 様々な価値観を持った個性豊かな仲間に囲まれ、充実した高校生活でした。

 

3.趣味 消しゴムはんこ 友人の影響で大学からはじめました。現在は学内のサークルに所属しています。やってる感じは地味ですが、完成した作品はとても華やかなものも多く、色使いによってもハンコの見え方が大きく変わるのでやればやるほどハマってしまいました笑 細かい作業をひたすら何も考えず集中して行う時間もとても好きです。

 

4.今まで頑張って来たこと フラダンス ハワイにいる頃に始め、現在も続けています。 フラは故郷であるハワイとの繋がりを持ち続けさせてくれる存在です。今では私にとって自身のアイデンティティを構成する上で欠かせないモノとなりました。長年フラを続けてきたことで、1つの事柄をやり抜く力が身についたと思います。大会で前列に立てなかった事、学業との両立が難しかった事、悔しい思いをした時や、大変な時期もありましたが、それ以上にその経験を通じて多くのことを学び、得ることができました。 去年には、本場ハワイの巨匠とも言われる方の日本公演に招待していただき、同じ舞台に立つことができました。周りの人の助けがもちろんあってこそですが、長年地道に続けてきた努力が認められた気がし、とても感慨深い時間でした。

 

5.ゼミでの抱負や目標 個人の目標としては、このゼミを通じて、分析力を身に付けたいと考えています。私はグループディスカッションの場において、全員が同じ共通認識を持っているかを確認する為、全員の理解の度合いを確認すること。そして、みんなの意見から新たなを提案を行う場面が自身では多いと感じます。しかし、その考えを分析し、論理的な解釈を行うことが弱点なので、このゼミで行うディスカッションや、グループワークを通じて、分析力の向上が行えたらとおもいます。

 

最後までお読みいただき、ありがとうございました。 小西研究室のホームページはこちらから↓ http://www.konishi-kg.org/language.html

Thank you for visiting and reading this blog.

My name is name is KalinaOzawa. Today I would like to introduce myself.

 

1.Name:Kalina Ozawa

 

2.Place of birth/ High school Hawaii→Hyogo/Hyogo International High school I was born and in Hawaii spend my life there until 8 years old. Because of that warm weather, I think it made my character care free... I entered this high school which was specialized in international departments. The aim was to leverage my English skills. It was a very fulfilling time spending with characteristic students who has different values.

 

3.Interest:Eraser stamp The trigger to start this eraser stamp was my friend’s recommendation. Now, I am in part of the eraser stamp club at university. I seems a little sober, but many of them change by stamping with colorful colors in many different ways. Now, I am very in to it. I also like the time concentrating without thinking other things.

 

4.What I put effort the most: Hula It became 15 years since I started hula. For me, hula is an important thing to have connection with my hometown Hawaii. Now, it is also a necessary piece to construct my identity. Hula made me have skills of continuing to one sort of thing. When I couldn’t dance like I ideal, having difficulties coping with studying, and more things. Through this experience, sometimes hard things happened and made me feel regretful. However, I was able to learn and earn much more than that. Last year, my effort for 15 years has paid off, I had been invited to the concert and dance, which is a very famous hula teacher in Hawaii. That time was like a dream for me.

 

5.My goal in this seminar For my individual goal I’d like to achieve through this seminar is the skill of analyzing. In the situation of having discussion, I tend to make the members have the common understanding or give new ideas by referencing the opinions. However, my weakness is to analyze and think critically to that idea. Thus, through this seminar, by having more experience of discussing and group works, I’d like to improve and able to obtain this skill.