関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

残りの学生生活の過ごし方 ①

皆さんこんにちは。小西ゼミ4回生の瀧尻和子です。

いつも小西ゼミのブログをお読みいただきありがとうございます。

さて、早いもので6月になり2018年も折り返し地点です。新しい学年が始まってから2か月がたったわけですが、4回生になり学生生活も残り1年ということで今回は私自身が残りの学生生活をどのように過ごしていきたいかをお話ししようと思います。

よければ是非最後までお読みください。

私が残り1年の学生生活でやりたいことは大きく分けて2つあります。

一つは、将来にむけて勉強を進めることです。

私は大学卒業後大学院に進学し、さらなる研究を行いたいと考えています。そのためには、大学院に合格することはもちろん、卒業論文も納得のいくものを書き上げ、研究をさらに進めることが必要であると考えています。また、アカデミックな英語能力の向上も目指す必要があると考えています。

学部卒業までの1年は、修士課程に向けて学術的な知識の基礎固めのためさらに勉強を重ね、学部4年間の集大成となる卒業論文の執筆に真剣に取り組みたいと考えています。

もう一つは、恋愛することです。

私は、定期的に人生設計を考え、そのために今何が必要かを考えるのですが、最近それを考え直していた時に、自分が出産したい年齢から結婚などを逆算したときに、そろそろ本気で恋愛しないとまずいことに気が付きました…

とにかく恋愛は私にとってめんどうなものでしかなかったので今まで避けて通ってきたのですが、卒業までの最後の1年は私が最も苦手とする恋愛に本気で向き合ってみようかと思います。

最後までお読みいただき、ありがとうございました。

Hello, everyone. I’m Wako Takijiri, a 4th year student in Konishi seminar.

Thank you always for reading Konishi seminar blog.

It is June, it means we have only another six months by the end of 2018. It has passed 2 months since new classes stared and we become 4th grade. There is only a year by our graduation, so today I’m going to write how and what I will spend this year.

I’m happy if you read our blog to the end.

There are two main things which I want to do during this year.

One is the study for my future.

I’m going to enter the graduation school after I graduate university, so I should study more during this year. For example, I should finish up writing a good graduation paper, and I should improve my academic English skill.

Another is being love with somebody.

I think it’s about time to be love with somebody seriously.

It is hassle for me to be love with somebody, but I want to try this year, the last year as a university student.

Thank you very much for your reading.