関学総政 小西尚実ゼミ

関西学院大学 総合政策学部 国際政策学科 小西尚実ゼミ生によるブログです🌻

大学生活で大切にしていること

皆様こんにちは!

 

いつも、本ブログをご覧いただきありがとうございます。

小西ゼミ3年生の田中愛実と申します。

 

今回は、私が日ごろ大切にしている姿勢とそれが形成されたきっかけについてお話させて頂きます。

 

 

私は、難しそうに見えることでもまずは挑戦し、すぐに結果が出なくても粘り強く努力することを大事にしています。この姿勢が形成された背景には、高校の数学の勉強での経験があります。

私は昔から算数や数学が苦手で、高校受験はなんとか第1志望の学校に入学できたものの、入学直後の数学の試験では360人中200番台に位置していました。それまでこのような順位を経験したことが無かったため、数学への苦手意識がより一層強くなってしまいました。

私は文系志望だったので、もう数学を諦めようかと考えたこともありました。しかし、私の強みである「努力」を諦め中断することはするべきではないと自らを奮起させ、数学に挑戦し続けることを決意しました。そうと決めてからは、辛くてもがむしゃらに数学の勉強をしました。2年の中頃から徐々に成績が伸びて行き、高校最後の定期試験では学年1位を取ることができました。苦手を得意に変えることができたのです。この経験から私は、どんなに苦手なことであっても、逃げることなく粘り強く努力し続ければ、いつか必ず成果はあらわれるのだという自信を手にすることができました。

私はこれまでの大学生生活で沢山のことに挑戦してきました。

大学1年次には、NPO法人インターンシップに参加し、交換留学の選考に応募し、総合政策学部内の特別プログラムであるGCaP (Global Career Program)に参加しました。どの経験においても周りのレベルに圧倒され、私がいかに井の中の蛙であったのかを痛感させられましたが、必死に食らいつきながら乗り越えました。

2年次には、ユニセフの大学生ボランティアコミュニティに参加し、また1年次に選考に通過し渡航が決定していた交換留学がコロナで中止になってしまったことをきっかけに、立ち止まらず何か他のことに挑戦しようと、オンラインの海外フィールドワークに参加しました。また、体育会の部活に入部し初めてのスポーツへ挑戦することも決意しました。このゼミを選択したことも、一つの挑戦です。

 

 

このように大学生になってからも好奇心旺盛に、学業や課外活動において様々なことに挑戦し、継続して努力することができているのは、高校での経験があるからだと思っています。

これからの大学生活も、社会人になってからも、現状に飽くことなく常に上を目指し挑戦し続ける姿勢を大切にしたいと思います。

最後までお読みいただきありがとうございました。

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

Hello, everyone!

 

Thank you for always visiting our blog.

I am Manami Tanaka, a third-year student in this seminar.

 

This time, I would like to talk about the attitude I cherish on a daily basis and how the attitude was formed.

I always try to challenge everything at first, even if they seem difficult, and make persistent efforts even if I cannot seem to get results. This mind was formed by my own experience of studying mathematics at high school.

I have always been weak in arithmetic or mathematics, and although I managed to enroll in the high school of my first choice, I was placed in the 200th position out of 360 students in the mathematics exam immediately after admission. I had never experienced this kind of rank before, so it made me feel even worse about math.

Since I planned to choose to study humanities, I thought about giving up on mathematics many times. However, I thought I should not give up and stop my effort because being able to put effort into anything was my strength. Therefore, I decided to continue challenging myself in mathematics. I studied very hard for mathematics, even if it was tough. From the middle of my second year, my grades gradually improved, and in my last regular examination at high school, I took first place in my grade. I was able to turn a subject I was not good at into a subject I was good at. This experience gave me confidence that no matter how bad I was at something at first, if I persevered and continued to work hard, I would achieve success one day.

I have challenged myself in many things in my college life so far.

In my first year of college, I participated in an internship at a NPO, applied for an exchange program, and joined GCaP (Global Career Program), an original program within this faculty. In all of these experiences, I was overwhelmed by the level of the people around me, and I was made acutely aware of the fact that I was a frog in a well, but I overcame this by working hard to keep my head above water.

In my second year, I participated in a UNICEF volunteer community for university students, and when my exchange program was decided to cancel due to COVID-19, I determined to try other things, and I immediately decided to attend overseas fieldwork online. Moreover, I made up my mind to join an official sports club. Choosing this seminar was also a challenge for me.

I believe that it is because of my high school experience that I am able to continue to be curious and challenge myself in various academic and extracurricular activities even after becoming a university student.

In the rest of my student life and even after I become a member of society, I would like to keep having an attitude of challenging and aiming higher goals, without being satisfied with the status quo.

 

Thank you for reading to the end.